Aldrig mer Jensens Böfhus

Detta brev skickade jag till Jensens Böfhus efter att vi varit och ätit på deras restaurang på Frölunda Torg. Jag antar att de är vana vid klagomål då de inte ens har någon mailadress dit man kan skicka synpunkter utan man måste posta ett vanligt brev, många orkar nog inte göra det. Jag gjorde det i alla fall, får se om jag får något svar. 
 
"Hej
 

Igår, 19:e juni 2013, var vi på er restaurang på Frölunda torg, Västra Frölunda, Göteborg, Sverige. Vi hade reserverat bord för två vuxna och två barn, detta då vår dotter fyllde 7 år och väldigt gärna ville äta hos er då hon hört av kompisar att ni har en glassbuffé. När vi kom dit möttes vi i dörren av att ”reservationslistan har kommit bort”… Nåja, vi fick ett bord och menyer. När vi bestämt oss för vad vi ville äta fick vi vänta 17 minuter på att någon skulle ta upp beställningar. Observera att vi då tagit några minuter på oss att titta igenom menyn innan. Det gick förbi flera servitriser men när vi försökte ta kontakt tittade de bort och skyndade på stegen.

 

Till slut fick vi beställa. Maten kom in i bra tid och smakade okej, vi blev nöjda med både barnens mat och vår egen. När vi ätit klart försökte vi återigen få kontakt med någon servitris men nej, det var som förgjort, de vände bort huvudet och gick vidare. Till jag högt och tydligt sa ”stopp” till en av dem. Då stannade hon till. Då hade vi försökt få kontakt i drygt 10 minuter. Jag sa att vi gärna ville ha efterrätt nu och att det vore trevligt om de dukade av bordet. Vi beställde även in kaffe.

 

Det kom aldrig någon och dukade av bordet. Vi gick och hämtade glass men fick inga skedar att äta glass med. Än en gång försökte vi hitta någon personal, till slut gick jag upp och letade reda på en. Sade att vi hade tagit glass men att vi också ville ha fyra skedar, en var alltså. Hon slängde åt mig tre skedar och sa att hon skulle leta rätt på en till när hon hade tid. En av oss kunde alltså inte äta sin glass. Samtidigt som tallrikarna efter varmrätten stod kvar på bordet.

 

Efter 7 minuter fick jag syn på en servitris som stod och skojade och pratade med några andra gäster så jag gick dit och sa till att det skulle vara lättare att äta glass om vi fick skedar till hela familjen. ”Jaja, jag kommer väl då” fick jag till svar. Efter en stund kom hon med tre skedar till.

 

Kaffet kom in, fortfarande ingen som plockade av bordet. Då blev jag less och plockade undan och ställde på ett annat bord. Under den tid vi satt kvar stod våra tallrikar kvar på det andra bordet, trots att flera servitriser gick förbi ett flertal gånger.

 

När vi ätit upp vår glass fick vi vänta en stund till på att få in notan, den betalade vi och gick missnöjda därifrån. Maten var helt okej men servicen under all kritik. Detta var alltså vårt barns födelsedag, något vi var där för att fira. Men nej, det kändes inte som något firande när vi fick ägna mesta delen av kvällen till att vänta på personal som tydligen hade viktigare saker att göra än att se till att gästerna kände sig välkomna.

 

Det var vårt första, och förmodligen vårt sista, besök hos er. Det känns inte rimligt att betala 653 kronor för att känna att man mest bara är i vägen för er personal. Särskilt inte när man är där för att fira sitt älskade barn.

 

Att jag ej tog upp detta på plats beror på att vi hade barnen med och även om er personal betedde sig illa så vill inte vi förstöra för barnen genom att ta en diskussion med otrevlig personal. Därav detta brev, som jag också kommer publicera på Facebook och på min blogg.

 

Med vänlig hälsning 

 

Carola"

 


Kommentarer
Postat av: Chrille

Jävla sätt det där alltså.
Så får det bara inte gå till. Hoppas dom läser din blogg så ansvarig kan se över sin personal och kanske byta ut den.
När vi åt på Jensens i Malmö fick vi in kall mat. Jag struntade i vilket då jag äter det mesta men mina vänner ville ha varm mat.
Servitrisen var klumpig av sig och det blev ett jädra hallå mellan min syster och servitrisen.
Det hela slutade med att Jensens ville bjuda på maten vilket var korrekt gjort av dom.

Svar: Jag har postat brevet till huvudkontoret, får se om de bryr sig om att svara. I övrigt så kommer folk att hitta till mitt inlägg om de googlar. jag skrev recension på deras Facebooksida också, den har de tagit bort... jag kan inte ens se sidan längre... Jensens är ju ingen lyxrestaurang men varm mat och trevlig personal ska man ändå kunna förvänta sig. Även avdukade bord kan jag tycka. Och att man som gäst blir sedd. Och att reservationslistan inte slarvas bort.

Det var fler där som inte var nöjda, hörde en kvinna klaga till en ur personalen på att kycklingen inte var bra.

Efteråt har jag inte hört någon som varit nöjd när de varit på just denna restaurang. Som då är relativt nyöppnad och verkligen borde anstränga sig för att skapa en kundkrets som kommer tillbaka. En vän hade varit där innan fick jag höra, de hann inte ens smaka på maten förrän personalen frågade "var maten dålig?". Sedan var potatisen fortfarande fryst i mitten...
Barbamama

2013-06-28 @ 11:55:29
Postat av: Suzanne

Tycker det är extremt bra att du gjorde detta!
Hoppas verkligen att dom hörsammar det och faktiskt ger er någonting tillbaka!
Jag förstår att man inte vill börja och klaga, då era döttrar är med + att det även var ett födelsedagsfirande!

Starkt jobbat Carola!

Svar: Tack! Jag hoppas verkligen att de svarar på mitt brev, det skulle visa att i alla fall ledningen bryr sig om hur gästerna upplever sitt besök på restaurangen. Även om personalen som arbetade den kvällen inte brydde sig.
Barbamama

2013-06-28 @ 14:55:29
Postat av: Micke

Många år sedan jag åt hos dem nu...vid Nordstan då...god mat då och bra service var det..men sen har det inte blivit att vi gått dit nåt mer..vet inte varför..men det kanske är tur det för jag har hört kamrater och andra klaga över dem många ggr..nä..inge kul för er att vara med om..ruggans illa...nån kompensation borde ni få..fast jag tror inte ni får det..men hoppas kan man ju..!

Ha de bra nu iallafall.

2013-06-29 @ 15:23:26
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!

Namn: Carola Paro

Mer om mig: Mamma till Sydney och Sheena, gift med en underbar man, student, hästtokig, student, bokmal, ordknarkare, hemmakock, hemmabagare och hobbyfotograf.